Job 17 van 21


Report this listing

Solliciteren



Directeur WZC Edelweiss


Functie

Het WZC Edelweiss is in voortdurende ontwikkeling en ontvangt 59 bewoners. Onze dagelijkse prioriteit is het welzijn van de bewoners door het promoten van de kwaliteit van de zorg en de verschillende diensten die worden aangeboden.

Alegria maakt deel uit van de Anima -groep en werd onlangs erkend als een Great Place to Work© . Met dit project willen we onze medewerkers gelukkig houden in hun dagelijkse werk. Onze acties zijn gericht op het versterken van de vertrouwensband tussen medewerkers en hun managers. Op deze manier willen we een collegiale sfeer op de werkvloer creëren en onze werknemers helpen om hun werk met trots uit te voeren. We werken allemaal samen om dit elke dag te bereiken.

We zijn op zoek naar een gedreven directeur , die vol passie en energie streeft naar het creëren van een warme thuis voor de bewoners en een fijne werkplek voor de medewerkers.

Als Directeur ben je verantwoordelijk voor het beheer en de organisatie van het woonzorgcentrum.  Je staat in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening aan onze residenten en hun familie. Zo ben je o.a. verantwoordelijk voor:

General management:

  • Binnen het opgezette kader heb je een duidelijke visie op je organisatie en kun je deze vertalen naar een lokale strategie.

  • Samen met het team zorg je ervoor dat het strategische meerjarenplan wordt geïmplementeerd en tot leven wordt gebracht in het hele WZC.

  • Je vertaalt het plan naar doelstellingen en monitort het behalen van resultaten.

  • Je volgt nieuwe ontwikkelingen in de sector en veranderingen in regelgeving op de voet.

People management

  • Samen met je afdelingshoofden stuur je een team van een veertigtal medewerkers aan. Je zorgt voor een efficiënt personeelsbeleid. Zo sta je in voor de rekrutering, functionerings- en evaluatiegesprekken, ontwikkeling, retentiebeleid…

  • Je coacht en ondersteunt je afdelingshoofden bij het aansturen van hun equipes.

Kwaliteit

  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorgprocessen en de dienstverlening.

  • Je ziet toe op de correcte toepassing van de werkprocedures en het kwaliteitsplan en stuurt bij waar nodig.

  • Je neemt ook actief deel aan de optimalisatie van het kwaliteitsbeleid.

Planning en organisatie

  • Je leidt en organiseert de diensten.

  • Je neemt initiatieven voor eventuele optimalisatie.

Financieel beheer

  • Je optimaliseert de financiële prestatie van het woonzorgcentrum (bezetting, opnamebeleid, personeelsbezetting, financiering…).

  • Je staat in voor het opstellen, verdedigen, opvolgen en beheren van de budgetten.

  • Je analyseert en interpreteert maandelijkse de resultaten en stuurt waar nodig bij.

Stakeholders management

  • Je draagt bij aan een positief imago van de ouderenzorg in het algemeen en de dienstverlening van Anima Care in het bijzonder.

  • Je communiceert met bewoners, familieleden en medewerkers.

  • Je onderhoudt actief contact met externe organisaties (gemeenten, seniorengroepen, ziekenhuizen, etc.) en ontwikkelt een netwerk in de regio.

Jouw profiel

  • Je hebt bij voorkeur een Bachelor in de gezondheidszorg aangevuld met een Master in het management en beleid in de gezondheidszorg.

  • Je beschikt over een diploma WZC-directeur of bent bereid zijn om dit binnen de 2 jaar na hun aanstelling te behalen

  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring in een operationele managementfunctie binnen de gezondheids- of welzijnssector waarbij je leiding hebt gegeven aan grotere groepen van medewerkers.

  • Je bent een people manager die in staat is om een team dagelijks te enthousiasmeren en motiveren.

  • Je hebt een uitgebreide ervaring met algemeen financieel beheer.

  • Je bent sterk in het analyseren en oplossen van problemen.

  • Je bent een vlotte communicator en slaagt er in anderen te inspireren door je enthousiasme en dynamiek.

  • Je bent organisatorisch sterk en kan structuur brengen in een werkomgeving.

  • Je bent 2-talig NL/FR.

  • De werking van de organisatie organiseren
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen
  • De budgettaire en materiële middelen van de organisatie beheren of de financiële verrichtingen plannen
  • Toezicht houden op het personeelsbeleid van de organisatie (lonen, opleidingen, aanwervingen, …)

Aanbod

  • Een uitdagende job in een groeiende, professionele organisatie die investeert in haar medewerkers;

  • Tewerkstelling in een toekomstgerichte sector waar mensen centraal staan;

  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen;

  • Opleiding op het terrein bij aanvang van de functie;

  • Professionele ondersteuning van onze centrale diensten (finance, HR, communicatie, legal...);

  • Interne mobiliteit en doorgroeimogelijkheden.

Solliciteren